Cíl kurzu
Cílem kurzu je zlepšit osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů. Účastníci kurzu si rovněž zdokonalí komunikační a kooperativní dovednosti a naučí se přistupovat asertivně k řešení konfliktů. Využity jsou zejména inscenační a situační vyučovací metody.
Obsah kurzu
a) Sebepoznání a sebereflexe – 8 hodin
V rámci úvodního modulu se účastníci seznámí se základy sebepoznání a sebereflexe. Vysvětlí si základní pojmy a podstatu problematiky. Tato část kurzu jim umožní pochopit a analyzovat jejich zvláštnosti, přednosti a nedostatky.
b) Osobnostní rozvoj předškolních pedagogů – 8 hodin
Tento modul je zaměřen na osobnostní rozvoj předškolních pedagogů. Posluchači kurzu se dozvědí, jak správně zvládat stresové situace se zvláštním důrazem na situace specifické v předškolním vzdělávání. Jsou zde simulovány konkrétní situace, do nichž jsou účastníci kurzu aktivně zapojeni.
c) Komunikační a prezentační dovednosti – 8 hodin
Účastníci se seznámí s prostředky verbální i neverbální komunikace s akcentací na komunikaci s dětmi předškolního věku. Pomocí praktických ukázek rovněž pochopí, jakým způsobem správně vystupovat a jak prezentovat.
d) Řešení konfliktů – 8 hodin
Posluchači se v rámci tohoto modulu naučí asertivním způsobem řešit konflikty. Důraz je kladen na praktickou výuku pod dohledem pedagoga, tedy aktivní zapojení účastníků do simulovaných konfliktních situací.
e) Týmová práce – 8 hodin
Účastníci kurzu si rovněž osvojí základy týmové práce. Nejprve je jim vysvětlena potřeba týmové práce a jsou zmíněny její výhody. Poté se účastníci pomocí týmového úkolu snaží společně vyřešit konkrétní problém.